Kapitel 10 » Du&jag

Kollar på varandra, håller för näsan. Stanken är så hemsk så man inte kan andas. Säger ingeting, bara kollar på varandra. Varför just dem? Varför ska alltid jag få problem?
Vågar inte gå närmre, vad ska dem göra. Ringa polisen eller låsas som ingeting. Kanske ni tycker att det är självklart att dem ska ringa, me när man är i just den sekunden vet man inte vad man ska göra. Man är rädd, fast mer förvånad.
- Vad ska vi göra?
- Vi måste ringa polisen fattar du väl, säger Jesper och tar upp mobilen.
Sara tar bort mobilen från Jesper.
- Tänk om dem tror att vi har gjort det?
Jesper kollar på henne, suckar.
- Men antagligen säger vi att vi hitta kroppen?
Sara kollar bort, ut i skogen. Backar och vänder sig om.
- Jag har inte varit här.. Du får göra det själv.
- Så du lämnar mig ensam kvar?
Sara nickar, men tvivlar när hon vänt sig. Tar upp Jespers mobil och ringer 112. Det går några toner och sen svarar en manlig röst.
- Hallå.
- Hej jag heter Sara och jag och min kille har hittat ett lik i skogen i solentuna.
- Jag skickar två bilar, kommer om en kvart.
Sen la han på, och Sara lite efter.
"Har jag otur eller otur?"

Hon hör att bilarna kommer in, gruset låter. Hon går fram till huset, kollar hur alvarliga dem är. Deras blickar gör så att hon bara vill försvinna.
- Hej, jag är Sara.
Dem ler åt henne och Sara vissar vägen.
"Kanske inte så farligt"
När dem får se liket säger en av poliserna;
- Ni har hittat Erika. Hon har varit efterlyst i kanske en månad, säger han och visar dem en bild på henne.
Verkligen likt, inte får att man ser så mycket. Hennes hy har blivit lite gul/brun. Hon var så vacker på bilden. Hennes isblåa ögon med långt ljust hår. Vackert leende som skulle få vem som helst falla.
Hon såg ut som en ängel.
"Vem skulle vilja mörda en tjej som det här?"

Efter poliserna har åkt står alla utanför huset, han som hade festen är mest chokad.. Att ett lik har legat i hans skog?
Sar går fram till Filip (han som hade festen)
- Hur mår du?
- Vet inte.. DDu måste ju vara mest knäckt, du såg ju henne med egna ögon.
Sara sätter handen på hans axel, och ler åt han.
- Tro mig.. Jag har varit med om värre saker.
- Som vad? Att hitta ett lik måste ju vara hemskt.
- Jag ska inte behöva berätta mina största hemligheter. För om jag gör det måste jag döda dig sen, säger sara och ler.
Jesper går fram till dem, han håller om Sara med ena handen, Sara tar ned handen från Filip. Ler lite extra åt han och sen går Jesper och Sara ifrån han.
- Vänta Jesper, måste hitta Alexi.
Han ger henne bilcken "Varför?" hon skiter och gör så han släpper taget om henne.
Hon ser bara Viktoria. Går fram till henne.
- Har du sett Alexi?
- Nej, såg henne senast vid nio eller nåt.
Sara nickar sakta och vänder sig om.

| |
#1 - - Anonym:

fortsätt ;) det är så grymt bra! man vill inte sluta läsa! he he

#2 - - Olivia:

Fortsätt den e GRYMT bra! :P

Upp