mitt år, 2013

Januari: vad gjorde man denna månad egentligen? firade mamma, emelie 18 år och viktor & jag bokade en resa till cypern. mycket mer gjorde jag inte, januari var en mörk och långtråkig månad.
Februari: solen började titta fram så jag och linn promenerade på isen, riktigt mysig var det! matilda fyllde 18 år så vi firade henne med massa tårta och presenter. en helt okej månad!
Mars: här började det hända saker. fick besök av familjens barndomsvänner från stockholm, kul att de äntligen kom upp för att se hur vi bor. firade carro med 80-tals tema och firade mig 17 år lite i förväg. riktigt rolig månad!
April: en av de bästa månaderna detta år, massa fest och jag åkte på den roligaste resan någonsin, till berlin. vi var ett grymt gäng och jag skratta varje sekund. jag fick också se alla dessa historiska saker, såsom koncentrationsläger, berlinmuren, statyn siegessäule, tv-tornet, alexanderplatz, fick sitta i angela markels EU stol, brandenburger tor m.m. förutom berlin hade jag friluftsdag med tjejerna och fyllde sjutton.
Maj: sommaren smög fram och tyskarna var på besök i sverige. ännu en galet rolig vecka, vill tillbaka! sofia blev 18 år och det firades såklart!
Juni: såg när alla fina studenter gick på balen och firade in sommarlovet med massa bra personer. åkte till dalarna för att tjäna pengar så min midsommar firades där nyktert, men mysigt var det.
Juli: kom hem från dalarna och festade så mycket jag kunde innan jag och viktor åkte till cypern. där bodde vi på ett rikigt lyxhotell, runt omkring oss var det rika britter och ryssar, plus vi då. vi mådde sjukt bra och vi kom bort från verkligheten. men det är väl det man gör när man befinner sig utomlands, eller hur? började jobba direkt när jag kom hem och den bästa veckan i piteå ägde rum, pdol. rolig långhelg med mina bästavänner.
Augusti: myskvällar på södra, kräftskiva, fest hos tove och tillslut, för att avsluta sommaren på bästa sätt hade jag fest hemma hos mig. mitt sommarlov innehöll allt det där som ett sommarlov ska innehålla.
September: skolan var igång och det gjorde vardagslivet lite tråkigare (mycket). gjorde lila/röd ombre i håret och det trivdes jag bra i. firade ida 18 år med massa dans och alkohol samt henke 20 år en helg senare. september var inte en sån dålig månad i alla fall. 
Oktober: klassfest med bästa klassen, ek2a, micaela blev äntligen 18 och fina middagar med min pojkvän.
November: ändrade på min hår ännu en gång och resultaten blev bra! firade halloween som kapten krok med mina bästavänner och massa jelly shots på lillys 18 års fest. en riktigt bra månad för att vara november.
December: sist men inte minst, månaden vi befinner oss i just nu men inte länge till. åkte till dalarna för att se hur vårt nya hus såg ut och julafton firades hemma med nära och kära. 
 
för att sammanfatta 2013 har det varit ett roligt år med massa roliga minnen men året har väl i det stora hela inte varit så mycket "action" utan mer bekvämt. kanske lite väl bekvämt. fast jag har varit ute i världen två gånger och mått gott, så jag klagar inte! nästa år fyller jag arton så då blir det ännu mer äventyr, ser framemot 2014!
vardag | |
#1 - - Mormor:

Tack för en fin berättelse!
Kram från mormor

Upp