-

Heej, åkte till skolan klockan åtta men hade inga lektioner.. hehe kul. så jag och min tysk åkte hem och sov igen. snart ska jag möta upp hanna och hennes tysk i stan, vi ska visa vad vi har för shoppning.. haha det lilla vi har jämfört med berlin. dock tror jag alla tyskar gillar sverige, min säger alltid att det är så tyst och skönt. det förstår jag.
vardag | |
#1 - - Mormor:

Så härligt och så roligt ni har. Det här blir ett minne för livet, Maja! Och vilket väder ni har fått! Rena högsommarvärmen. Tänk, vilket fantastiskt intryck denna resa måste göra på tyskarna! Er5 underbart vackra natur med forsar och berg, sedan få uppleva Pite havsbad. Den bästa Rivieran!

Svar: livet äger här i piteå! :)
Maja furtenbach

#2 - - Mormor:

"Livet äger", är det något nytt uttryck? Betyder "äger" i detta sammanhang finns eller ? Jag har aldrig hört uttrycket förut.

Upp