Kapitel 15 » Du&jag

Den doften, bara han har. Har hon fortfarande kvar, kramarna. Dem var så sköna. Hans ödmjukhet, kan man träffa någon bättre kille?
Sara ligger på söndags kvällen, tänker på vad som hände i helgen.
Mycket folk var det i lokalen bredvid Johns place. Kring 35st? Men ändå kände det som om det bara var Sara och Anders. Kalla timmar, alla minutrar, alla sekundrar. Hon räkna ner allt, minns allt i deltalj.
Fredagen när dem kom dit hade dem en fest, Sara drack ingenting. Hon kände bara att alla kunde gå bort därifrån, så bara hon kunde vara men han. Stanna allt, gå fram till han.

Fredagen undvek de varandra, ingen av dem pratade med varandra. Sara ville bara göra han avudsjuk, hon ville bara att han skulle komma fram till henne. Men istället blev det att dem undvek varandra, och dem båda blev besvikna. Han ringde henne när hon var påväg hem för hon ville inte stanna kvar där när ingen var med henne.
Orden lätt, orden kom ut ur munnen. Han sa varför hon undvek han. Men tillslut sa han att hon skulle komma tillbaka.
Mötes utanför lokalen, pratade igenom allt. Kändes helt okej.
Lördagen var den underbaraste dagen i Saras liv än så länge. Dem såg film med John och Viktoria. Viktoria och John satt och hångla medans Sara och Anders log till varandra, sa inget utan.. Ni vet det dära blyga leendet. Så log dem till varandra. Höll bara lätt om henne med ena armen runt hennes axel.
Det var skönt att inte bara börja hångla, utan tog det mer sakta. Sara gillade tackten.
Efter en stund tog Vikoria Johns hand och dem gick ner till källaren.
Fortfarande hade inget hänt dem, satt fortfarande och kollade på filmen. Ensamma i ett rum, vad kan hända? Vad kan inte hända?
Dem gick upp på övervådningen tillsammans och pratade som vänner. Helt normalt. Sara hade inte förväntat något. Det var det som hände på lördagen. Tog allt sakta och säkert.
Söndagen följde Sara Anders hem till han. Ingen var hemma hos han, vilket var jätteskönt. Då kunde hon säga vad hon ville utan att någon skulle störa. Dem såg film i hans rum.
Även om inte Sara ville att det skulle hända något, hände så mycket. Kändes som om dem var tillsammans. Efter fyra tiden tog Sara bussen hem till slussen.

Nu ligger hon där, tänker på vad som hände hela helgen. Hon ångrar ingenting, allt var bra. Ler för sig själv.
" Har jag fått han? Ge mig ett tecken "
Tar mobilen i handen och börjar skriva ett sms till Anders.
"Vad ska jag säga? wow, du får mitt hjärta att dunka dubbelt. Jag gillar dig så jävla mycket, finns inte ord. kommer alltid ha känslor för dig, det vet du. men jag vill bara att jag ska vara din och du min.."
Inte ens nervös när hon skrev smset. Kände att det kändes bra om han fick veta det. Mobilen låter till. Han har svarat.
"Jag vet inte.. kommer inte alltid finnas där när du behöver mig, kommer inte alltid vara den superkille jag är nu. men jag gillar dig, men jag vet inte om jag vill att jag ska vara din.."
Besvikna blicken, men hon gav inte upp.
" Sagt det till dig i verkligheten också. men du behöver inte välja, du behöver inte ha mig. men vill bara säga att jag älskar dig"

Hon visste att det inte skulle bli dem tillslut, för dem var inte dem som skulle få det bra tillslut. Det visste Sara, men ändå föll hon för han. Vad ska man göra när man faller för den.

Vaknar på morgonen, går ner för trappan. Äter ingen frukost, hon åker direkt till skolan. Går förbi en del där det går inåt. Hon blir dragen, inte berädd var hon heller. Så hon skriker, men en hand sätter för hennes mun. Vet inte vem det är. Den anonyma personen gör så att hon vänder sig om ger henne en snabbt kyss. Sara öppnar ögonen.
"Jesper?! JESPER?!
Hon hoppar ifrån han.
- Vafan Jesper?
- Kan inte sluta tänka på dig, och mina kompisar säger att du gillar en kille. Det måste vara mig.
- Vafan? Nej, släpp mig och gå vidare.
Vänder klacken emot honom, hinner bara gå ett steg innan han drar henne grymt hårt till han så hon gör illa sig.
- Vafan vad det bra för?
Han ger henne en ilsken blick. Går närmre henne så hon inte kan backa för det är en vägg bakom henne.
- Om du säger att jag inte är din ligger du i helvetet. Du ska älska mig? Fatta, helvete om du gör slut jävla slyna.
Spottar på sidan av henne.
Hon står där ensammen i hörnet.
"Jag&Jesper?"

| |
Upp